Meer mensen enthousiast maken voor de duiksport, dat was het idee achter een experiment dat een klein clubje DTE’ers vorige maand deed: we bemanden een kraampje op de Feelgood Market! Gewoon, om eens te zien wat er dan gebeurt. We kijken terug op een heel geslaagde en gezellige dag!
De grootste uitdaging van een duikvereniging in een marktkraam is de vraag hoe je mensen laat ervaren hoe heerlijk het is onder water en hoe mooi duiken het is in Nederland. Daar hadden we wat op bedacht: met VR-brillen en onderwaterfilmpjes, konden bezoekers om zich heen kijken ‘onderwater’. Ook hadden we twee beeldschermen met filmpjes van de vereniging. Met nog wat extra duikmateriaal om het tastbaar te maken en wat goodies van de NOB, trokken we flink de aandacht.
Het weer zat niet heel erg mee, het was koud en regenachtig. Toch hadden we bijna continu mensen in onze kraam staan. De VR-brillen bleken een perfecte ijsbreker en we hebben een boel leuke gesprekken gevoerd. Over duiken in Nederland en onze vereniging in het bijzonder. En behalve dat het een heel leuke en gezellige dag was, dat we een boel mensen wat hebben bijgebracht over duiken, hier en daar een zaadje hebben geplant voor in de toekomst, heeft het ook meteen twee nieuwe leden opgeleverd. Jan en Wilma zijn inmiddels allebei begonnen aan de 1*-opleiding. Hartstikke mooi!